آدرس

82 درصد مخاطبان گفتند لحنتان عالی و معرکه است. حال چه ایده ای برای آیندۀ وبلاگ دارید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 160
کل نظرات : 530

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 600
بازدید سال : 1518
بازدید کلی : 196460

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان WWW.chepiha.LoxBlog.Com و آدرس chepiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 600
بازدید کل : 196460
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 530
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

جزیره قشم اخبار جزیره قشم
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : Chepih
تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390
نظرات

معروف ترین مکان عمومی شهر ما بدون شک مغازه " مُردَ چوک " یا به قولی سیاه سوپری یا داداش گلش ایسُف سوپری است. پتان و بلوچ و قبله ای و سرحدی و خلاصه اینکه هر جور جک و جانوری تصور کنید، گذرش به آن مشت و مال خانه می افتد. صحیح و سالم وخوشحال و خندان واردش می شود، سیاه و کبود و تکه پاره و درب و داغون و ناقص و گریان و نالان و با سر و کله خونی و باند پیچی شده از آن خارج می شود. جای معروفی است و اهالی محل می توانند با ذکر نام آن، مثلاً : جنب مردَه چوک خانه – یا دو کوچه پایین تر از آن ، به مأمور پست یا به مهمان های نوروزی در یافتن خانه شان، بهترین کمک ممکن را بکنند. ( حتی می توان از مُرده چوک به عنوان شرور و ضارب خطرناک، برای فراری دادن مهمانان نوروزی سواستفاده بهینه کرد ) این نقش را زمانی کافه وسط شهر برعهده داشت. یک پاتوق همیشگی بود. به هر حال. هلر جای دیدنی معروف هم زیاد دارد. همین قنادی ها. اسم شان را  نمی بریم یک وقت توریست های قبله ای یورش می آورند هلر. حلوا هلری خود به تنهایی بزرگترین جاذبه توریستی کل اعصار در جزیره بوده، هست و خواهد بود. نام بردن از مسجد هم راه مناسبی برای آدرس دادن است. همه این ها را گفتیم که آخرش نتیجه گیری کنیم که آهای اهالی محترم هلر، به خدا، به پیر، به پیغمبر، به جان خودم که راه های بهتری برای آدرس دادن هست. اینقدر به این نانوایی های بدبخت گیر ندهید. هلری عجب آدم آدرس دهنده باحالی است. خانه اش وسط شهر باشد، آخر شهر باشد، آن طرف جاده باشد، کنار دریا باشد هر کجا که باشد در آدرس خانه شان ذکر نام نانوایی واجب و ضروری است. یعنی مثلاً این جوری آدرس بدی : هلر. جاده اصلی. فروشگاه سعادت پارت. بهت می خندند. باید بنویسی مثلاً : هلر. هشتصد متری سمت جنوب شرق نانوایی شرکت. ملاحظه فرمودید. این باز خوبش بود. از این فجیع ترش هم هست.

میگن برای حاجی حمّید مهمان شهرستانی آمده. با ماشین پیکان خود، از راه لافت، خود و هیکل نحسشان را رسانده اند تا بلوار وحدت هلر- درگهان. تلفنی، اینجوری آنها را راهنمایی کرده اند به سمت خانه شان: - الان کجایی؟ - میدان بزرگ بین درگهان و هلر. – ها خوبه. مستقیم نرید. همینجا بپیچید دست چپ بیاید روی بلوار. یه کم جلوتر از آسفالت بیاید پایین، بپیچید سمت راست. پیچیدید؟ - آره - ها . حالاچند صد متر جلوتر ساختمون آجری مدرسۀ دخترانۀ نو تأسیسه. سمت راست سر پیچ خانه ناراحته و سمت راست خانه ای دو طبقه می بینید زیرش هم مغازه است. شما اگه بتونید نانوایی را پیدا کنید تمومه. از مدرسه آجری و کاخ روبرویش بگذرید و مستقیم برید جلو. مدرسه 17 شهریور را هم ول کنید. اگه مدیرشو دیدید یه زبونی براش در بیارید که بچگی ها هر روز ازش کتک می خوردم. سر چهار راه نپیچی سمت چپ که آنجا اوضاع جوی خیلی غضبناکه ها. مستقیم برید. الان دلّا کاعلی توی مغازه شه. سلام منو بهش برسونید و ادامه بدید. فقط یواش که نرید رو درهاش که تو کوچه صف داده. کم کم فضا و محیط خیلی روشن میشه مخصوصاً سر کوچه سمت چپ. اگه ایوب پَیوبی سر راهتان سبز شد کارش نداشته باشید. دکان حسین جون خواستید لواشک بخرید، داره. تاریخ رفته ترشیده خوشمزه اش را هم داره. اینم مسجد کوچولوئه که سمت راست می بینید. اینجا را شوتش کنید که اگه از مسجد اومدند گرفتنتون گمراهتون می کننا.   - از مسجد که یک دقیقه پیش گذشتیم. – اِ . الان کجایید؟ - نمی دونم. فقط راه بندونه. نمی دونم دعوا شده؟ تصادف شده؟   - ها. نه بابا. مردم هلر و دعوا؟ گربه و عینک؟ الان همانجایی هستید که می گفتم. تنور شرکت. صف نونه. دیگه راهی نمونده. تقریباً رسیدی. از همونجا دور بزن. مستقیم برگرد. حیف شد مرکز بورس تخم مرغ فاسد هلر که بعد از نانواییه را ندیدید، طوری نیست. مسجد را رد کن دکان حسین جون و دلا کاعلی و مدرسه ما حبیب و مدرسه آجری را هم رد کنید ... فتبارک الله احسن الخالقین. دست راست کنارهمون خونۀ دوطبقه که قبلاً هم دیدید نگه دارید که الان میام پایین ... .

توجه کرده اید هر غریبه ای که وارد هلر می شود از این و آن همش می پرسد؛ نانوایی کجاست. یک بار جایتان خالی ساعت دو بامداد بود تازه داشتیم از یه جایی برمی گشتیم خانه. نمی گم از کجا چون اگه بگم رفته بودیم موزِن تریاک بکشیم، آبروم میره. شما خیال کرده اید من خودم را به این راحتی لو می دهم؟ اگر هالو بودم می گفتم کجای موزِن تریاک کشیدیم. ولی نمی گم که. به هر حال. یه بنده خدایی ما را گرفت که : نانوایی کجاست؟ به قول مینابی ها آ آ آ آ. ساعت دو نانوایی را می خواهی چکار. تعطیله. ( یواشکی ): سیگاری میخای؟ - نه بابا. دنبال خانه رفیقم می گردم. آدرس داده که : هلر. نانوایی. منزل ارباب حسان. بازم آ. منزل ارباب کجا نانوایی کجا. والا اگه آدرس می داد مدرسه 13 آبان خیلی بهتر بود.

آبروی هلر و هلری را برده اند. والا به خدا. هی می خواهیم فوش ندهیم نمی شود. از شما مخاطبان عزیز می خواهیم اگر کسی را دیدید که درصدد برآمده آبروی هلر و هلری را ببرد به این آدرس با ما مکاتبه کنید تا با او برخورد کنیم: هلر. نانوایی . جاده هلر – رمکان. رمکان. نخلستان های بالاشهر. مُغُن عَلیسا.        با سپاس فراوان.

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 435
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20


مطالب مرتبط با این پست

سلام. خوش آمدید. نظرات شما موجب دلگرمی ماست. سپاس.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود