سوغاتی

82 درصد مخاطبان گفتند لحنتان عالی و معرکه است. حال چه ایده ای برای آیندۀ وبلاگ دارید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 160
کل نظرات : 530

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 606
بازدید سال : 1524
بازدید کلی : 196466

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان WWW.chepiha.LoxBlog.Com و آدرس chepiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 606
بازدید کل : 196466
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 530
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

جزیره قشم اخبار جزیره قشم
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : Chepih
تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390
نظرات

سوغاتی های قشم : سی دی های غیر مجاز. عکس و فیلم های سابقاً ناجور ( ولی امروزه، جور ). لباس بادِلَه. تکه مینابی. قورباغه. نُن توموشی        سوغاتی های درگهان: مشروب. ناس. گُرُم زِنگی. خور. خوزاک. لجن. چاربُشَه. خانه های عفاف. نایَت. نیمجی موزی.     سوغاتی های کوویی: بچه گربه. شوربا. نُن مَهیاوه ای. جوغَن زِریچی. شوره. موروگولوپا. ایهَه دیگَه چین.    سوغاتی های رمچاه: هوور. کولی. جنس قاچاق. سینگو جوش داده. گُرپایی. لهجه. نُن کَپُکی. فالوده.     سوغاتی های رمکان: خلالَنگو. کُنگ. دوم پاسک. گُرگا. گِشنیز. گُلوپا. موروک بالی. خوس.     سوغاتی های دیرستان : خنده. کِلی کِلی. پینجارگ. وَحلِل. جیمه بلندُن. مَنتول. کَستَر.   سوغاتی های پی پشت: تمدن. کتب فرهنگی نایاب. کُنگ هُشک. شَمسول. جِلوِل. باسنَک زن.     سوغاتی های گیاهدان: شکسته بند. مرغ ذر ک..ن گَندَ. عَزبا. هَنیر. سَمبوسه. میشار. چووَ. بلالوت.   سوغاتی های هلر: حلکه ای. کیک دَنگ لُکُن. انواع علما. مُشتاپُن. کوسک و تِرَخ برینجی. دامن کِلوش ( کِلِش. کُلِش ...) پکاره. سامُن موتور و ماشین. وبلاگ نویس.                                                                                            

 شاید بگویید پس حلوا؟ حلواهای هلر بین المللی شده اند. الان پرچم هلر، یک پرچم سفید رنگ با رگه هاب آبی مورب است و عکس براق و جذاب یک تکه حلوا،( قبله ای ها، می بینم که هنوز چیزی نشده آب دهانتان راه افتاده) از کیلومترها دورتر پیداست و نیازی به یادآوری آن در این مطلب حس نمی شد. شاید بگویید پرچم رمکان هم حاوی یک طرح زیبای سه بعدی از برگ گرگا است. درست است. اما شهرت حلوا هلری کجا، شهرت گرگا رمکانی کجا.

هم جزیره ای های عزیز با توجه به اینکه ماهای لینگ دراز گنوغ سرک هر چند سال گذر مبارکمان به شهرها و روستاهای انتهای جزیره می افتد و با سوغاتی های آنجاها چندان آشنایی نداریم. همین اطلاعات را هم با همکاری دوستانمان به دست آوردیم. ما چه می دانستیم گرگای رمکان معروف است. محسن بلالی به ما گفت. به خدا. یا عزالدین دیرستانی بود که اخباری از سوغاتی های دیرستان به ما داد. لطفاً سوغاتی دیگر جاها را هم برای ما بفرستید و ملتی را از سردرگمی و اضمحلال برهانید.  

شاید باورتان نشود. ما زنگ زدیم دوربنی، شیب دراز، درکو، سهلی و هر جایی فکرش را بکنید. همه جواب های عجیب غریب دادند. به دولابی می گیم سوغاتی های شهرتان را بگو میگه: نُن مهیاوه ای کوویی. هوور رمچاه. کُنگ رمکان. حلکه ای هلر. هنیر گیاهدان. اِهِه. سوغاتی را هم می دزدند. خیلی از سوغاتی ها را هم بنا به برخی ملاحظات نتوانستیم بنویسیم و ننوشتیم. اگر می نوشتیم شرط کشی درگهان و لینگ هلر و از پاچک و خشتک و این جور فوش های ناموسی حرف می زدیم، خوبیت نداشت.  

پس یادتان نرود. از سوغاتی های شهرهایتان، اگر موردی جا مانده یا اگر چیزی جابه جا نوشته شده است به ما تذکر دهید تا اصلاحش کنیم. و در ضمن هر وقت گذرتان به هلر افتاد یادتان نرود یه چند تا سوغاتی برایمان بیاورید. توی هلر به هر که بگویید چپیحه کیه به راحتی مرا می شناسد. اگر هم بر فرض محال کسی مرا نشناخت بگید همانی که از دَخله دولت است و در استخدام کودکان برای عکاسی تبحر خاصی دارد. یا اصلاً چه کاریه. بچرخید توی هلر. لینگم، ماشالله زرافه به لُک. راحت از دو کیلومتری قابل رؤیتم.

همین. مشتاق دیدار شما و سوغاتی هایتان.

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 2900
|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23


مطالب مرتبط با این پست

سلام. خوش آمدید. نظرات شما موجب دلگرمی ماست. سپاس.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود