صبر

82 درصد مخاطبان گفتند لحنتان عالی و معرکه است. حال چه ایده ای برای آیندۀ وبلاگ دارید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 160
کل نظرات : 530

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 601
بازدید سال : 1519
بازدید کلی : 196461

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان WWW.chepiha.LoxBlog.Com و آدرس chepiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 601
بازدید کل : 196461
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 530
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

جزیره قشم اخبار جزیره قشم
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : Chepih
تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390
نظرات

 یادتان می آید تا چند سال پیش یک برچسب معروف یا یک برگه آچار بود که کاسب ها روی در و دیوارهای مغازه ها نصب می کردند و رویش در مدح، ثنا و ستایش " نقد " و در نکوهش و شماتت " نسیه "، سه عامل و فاکتور اصلی یک نسیه فروش نوشته شده بود و بالای آن ها با تأکید فراوان درج شده بود که ما این چیزهای خوب را نداریم؟ آن سه عامل از این قرار بود. عمر نوح. گنج قارون. صبر ایوب. این نوشته جالب را زمانی که هنوز بازار نسیه دادن داغ داغ بود توی مغازه ها می شد دید، ولی در حال حاضر که کمتر فروشنده ای ریسک نسیه فروشی را با دل و جان می خرد، قضیۀ نسیه اصولاً مطرح نیست که قرار باشد برگه ای در تقبیح آن روی دیوار مغازه ای زده شود. اگر هم جایی همچون برگه ای را دیدی بدان از همان عصر قاجار آنجا مانده و از اجداد صاحب مغازه به او به ارث رسیده است. این مطلب را در خاطر مبارکتان داشته باشید تا برویم سراغ اصل مطلب. به مصداق این قضیه با سومین فاکتور از مجموعه عوامل لازم برای نسیه فروشی توجه فرمایید.

جوان ناکام در پی ناکام ترین بازگشایی ناکام یک موسر تراشی ناکام برای سومین و ناکام ترین بار باز هم گویا ناکام می ماند.
این جوان ناکام که در دفعات نامتناهی قبل ، دو یا نهایتاً در اوج دوران خوش شانسی ادوار مختلف زندگی پر برکت و پر فراز و نشیب خود، سه و یا خیلی دیگه حداکثر، چهار روز پس از بازگشایی آرایشگاهش، مورد ضرب و شتم و قتل و جرح مردم غیور هلر قرار می گرفت و به محل کارش هم خسارات جدی وارد می آمد و وسایلش هم توقیف می شد، ناامید نگشت و بار دیگر در حالیکه از مدت ها قبل بی صبرانه منتظر افتتاح مجدد پروژه عظیم کسب و کارش بود، با عزمی جزم و ایمانی راسخ، مقتدرتر از قبل  پس از تلاش و کوشش های خستگی ناپذیر و بی وقفه، از کوچک ترین فرصت به وجود آمده برای بازگشایی آن نهایت استفاده را کرد و بالاخره موفق به بازگشایی سرتراشی برای بار "خدا خودش می داند" ُم شد. به گفته اطرافیان ناکام این جوان ناکام تر از خودشان( که در حال حاضر و بدون تردید موقتاً، به کام خود رسیده) این مهم میسر نشد مگر با صبر، صبر و صبر. عجب چیز خوبی است صبر، اما، حس ششم ما کار می کند، خیلی خوب هم کار می کند، بیشتر از پتان ها جان می کند، زور می زند و نتیجه کار را اینگونه به استماع مردم با فرهنگ شهر عزیز و آرایشگر پرورمان می رساند که ها: مطمئنیم چند روز دیگه مغازه اش را این دفعه آتش نمی زنند، منفجر می کنند. چه سوتی جدیدی در کار باشد چه نباشد. بگذریم.

ملاحظه می فرمایید که یکی از افسانه های جهان معنویت در مورد ایشان، قشنگ و تر و تمیز صدق کرده است. آیا می توانید برای دو تا موارد باقی ماندۀ فوق الذکر، مصداقی را در هلر یا جاهای دیگر بیابید؟ برای عمر نوح، نوحی با عمر بالا توی هلر، هر چه گشتیم پیدا نکردیم. ولی هستند پیرمرد و پیرزن هایی بالای صد سالی که انشاالله تا سالهای سال زنده باشند. برای گنج قارون، به نظرم بتوان چند تا مثال توی هلر پیدا کرد. ما اسم نمی بریم که. مردم خودشان بهتر می دانند. ما را هم که می شناسید. مگه تا حالا به کسی بد و بیراه گفته ایم؟ نه. مگه پشت سر کسی غیبت کرده ایم؟ نه. الان هم همین روال را رعایت کرده، از اسح.. و بانک مَلی و مُنَوَّر و حمّید و کلی قارون گدا نما و بقیه قارون ها اسم نمی بریم. باشد که خدا ما را به راه راست هدایت کند. نه نشد. باشد که خدا راه راست را به سوی ما کج کند.    بای.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 364
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23


مطالب مرتبط با این پست

سلام. خوش آمدید. نظرات شما موجب دلگرمی ماست. سپاس.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود